ثمره عشق *من و همسر **ابولفضل کوچولو **ثمره عشق *من و همسر **ابولفضل کوچولو **، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 23 روز سن داره

** کودک من **

مطالب کتاب ( قسمت اول )

1390/12/7 12:48
نویسنده : مامانی *نی نی *
1,095 بازدید
اشتراک گذاری

 ((  بنام او که خالق زیبایی هاست ))

 

سلام دوستای عزیز ... امروز تصمیم گرفتم که مطالب کتاب ریحانه بهشتی رو قسمت هایی که مهمه رو براتون بزارم که اگه دوست داشتید استفاده کنید... ( البته با عرض معذرت از همه ی شما ولی دیدم لازمه ..). امیدوارم که هممون ازش استفاده کنیم نظر هم فراموش نشه لطفا....

 

 

    

 

ادامه مطلب یادتون نره ...

 

در اینجا به برخی از توصیه ها اشاره میکنیم :

قبل از آمیزش :

١) تلاوت آیه نور توسط والدین قبل از باداری و توسط زن در دوران بارداری توصیه میشودو ضروری است....

(( اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ

 يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي

 اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ))

٢) خوردن گلابی به پدر توصیه میشود :

روایت شده است که پیامبر (ص) گلابی اش را تکه کرد و به جعفربن ابی طالب داد و فرمود : بخور ! همانا گلابی رنگ را جلا میدهد و فرزند را نیکو میگرداند .....

٣) خوردن کاسنی به پدر مادر توصیه شده است .

٤) خودن قاووت به پدر و مادر توصیه شده است .

در روایت آمده که  مردی به امام صادق (ع) رجوع کرد وعرض کرد ..ایپسر رسول خدا فرزندی به دنیا آید

 که در او ضعف وسبک مغزی است ... حضرت فرمودند : ما یمنَعُک مِن السَویق اَشرِبه و مُر اَهلَکَ

 بِهِ فَاِنَّهُ ینبِتُ اللَّحمَ و یشُدُّ العَظمَ ولا یولَد لکم اِلاَّ القَوی؛  چرا قاووت نمیخوری ؟ آن را بخور و به

 خانواده ات همبه آن سفارش کن.به درستی که قاووت  گوشت را می رویاند و استخوان را محکم می

 کند و فرزندی از تو به دنیا نمی آید مگر اینکه قوی باشد ...

٥) سفارش به خوردن انار .

دعا برای فرزند دار شدن :

١)  نقل شده است که امام صادق (ع) دعای زیر را توصیه فرمودند:

«اللهم لا تَذَرنی فَرداً و أنت خیرُ الوارثین وحیداً و حشاً فَیقصُرُ شُکری عن تفکّری بل هب لی عاقبه صدقٍ ذکوراً و اناثاً آنَسُ بهم من الوحده و اسکُنُ الیهم من الوحده و أشکُرُکَ عند تمام النعمه یا وهّابُ یا عظیم یا مُعظِم ثمّ اعطِنی فی کلّ عافیهٍ شکراً حتی تُبلِغُنی منها رضوانک فی صِدقِ الحدیث و اداءِ الاَمانه و الوَفاء بعهد.»

 

٢) در حدیث دیگر از ایشان نقل شده که فرمودند : در سجده این دو آیه را بخوانید :

ربّ هَب لی من لدنک ذُرِیهً طیبهً اِنّک سمیعُ الدعاء، ربّ لا تَذَرنی فرداً و أنت خیرُ الوارثین».

 

٣) در روایت دیگری نقل شده که فرمودند: بعد از نماز جمعه دو رکعت نماز بگذارد و رکوع و سجود را طولانی کند. سپس بگوید:

 «اللهم انِّی اَسئَلُک بما سألک زکریا رَبِّ لا تَذَرنی فرداً و انت خیر الوارثین. اللهم هَب لی من لدنک ذُرِیهً طیبهً اِنّک سمیعُ الدعاء. اللهم باسمِک استَحللتُها و فی امانتک اخَذتُها فاِن قَضَیتَ فی رَحِمِها ولداً فاجعَلهُ غلاماً مبارکاً زکیاً و لا تَجعَل للشیطان فیه شَرَکاً ولا نصیباً

 

٤) . در صبح و شام هفتاد مرتبه «سبحان الله»، ده مرتبه «استغفر الله ربی و اتوب الیه» و سپس نه

 مرتبه «سبحان الله» و یک مرتبه «استغفر الله ربی و اتوب الیه» گفته شود.

 

٥)  در هر سحر صد مرتبه استغفار شود و در صورت فراموشی قضای آن به جا آورده شود و بهتر است

 «اَستَغفِرُ اللهَ رَبّی وَ اَتوبُ اِلَیه» گفته شود

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

نرگسی
7 اسفند 90 13:03
هورااااااااااااااا پس بزن قدش .. به امید اون روز .. راستی من این کتاب رو دارم ببخشید که دیگه وقت نمیذارم بخونم مطلبتو و نظر بذارم دوستم ..
مامان نفس طلایی
7 اسفند 90 13:12
ممنون از مطالب عالیت واقعا کتاب عالیههههههههه
مامان بهی
7 اسفند 90 13:53
سلام آرزو جون راستی دیگه رمزو برداشتماااااااا مطالبی که گذاشتی خیلی توپ بودنالبته واسه من حالت مروری داشت چون زمان دانشگاه آی از این کتابا میخوندیم تو خوابگاهیاداوری خاطرات خوش دانشجویی
فاطمه سادات
7 اسفند 90 13:54
سلام شنیدم کتاب خیلی خوبیه اونورا بیاید خوشحال میشم
مامان بهی
7 اسفند 90 14:30
نه بابا منم شوخی کردم جدی نگیر گلم رمز توسط یه عسیس لو رفته بوددددد
مامان مهربون فاطمه
7 اسفند 90 15:05
سلام عزیزم.من هر روز به نی نی وبلاگ سر میزنم و اولین وبلاگی که سر میزنم وبلاگ شماست.چون واقعا لذت میبرم.اما حقیقتا مهمان دارم.دوستم برای چند روز از بوشهر اومده.اگر فرصت بشه توی اولین فرصت مطلب میگذارم.دوست دارم........
مامان نفس طلایی
7 اسفند 90 15:19
فاطمه سادات
7 اسفند 90 19:32
راستی لینکت میکنم با اجازه
عارفه
7 اسفند 90 20:25
خیلی عایه مطالب این کتاب ممنون
عارفه
7 اسفند 90 23:21
بدو بیا نقاشیهامونو ببین
الهه
8 اسفند 90 17:32
دوست گلم عاليه اين خلاقيتت.خيلي وقت بود دنبال اين كتاب بودم.
pichak
11 آذر 92 16:36
سلام ..منم موافقم ..خیلی خوب میشه ..واسه ماهم دعا کنین