ثمره عشق *من و همسر **ابولفضل کوچولو **ثمره عشق *من و همسر **ابولفضل کوچولو **، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 16 روز سن داره

** کودک من **

مطالب کتاب ( قسمت چهارم )

1390/12/9 17:02
نویسنده : مامانی *نی نی *
1,019 بازدید
اشتراک گذاری

♥ ♥ ♥ ♥

 

(((  اینم قسمت چهارم ( که مطابق با کتاب جلو میرم  ) برای دوستای عزیزم ... نظر فراموش نشه هاااااا  )))

 

♥  ماچ ♥

 

 

الف )علائم فرضی بارداری :

١) قطع قاعدگی :

معمولا اولین ورایج ترین علامت بارداری , قطع قاعدگی یا عادت ماهانه است از این رو به همه زنان متاهل توصیه میشود که در صورت قطع قاعدگی حتما به مراکز بهداشتی - درمانی مراجعه کنند .

 

2) تهوع با استفراغ یا بدون استفراغ

زنان باردار معمولا در این دوران دچار تهوع و استفراغ میشوندکه بیشتر در اوایل روز ظاهر و پس از چند روز رفع میشود.این حالت در اوایل بارداری رخ می دهدکه خود به خود تا اواخر سه ماهه بارداری لز بین میرود .

 

3)تکرر ادرار :

ممکن است در سه ماهه اول بارداری ,زن باردار  تکرر ادرار داشته باشد که با افزایش سن بارداری کاهش میابد.این علامت در انتهای حاملگی مجددا ظاهر میشود .مادر باید توجه داشته باشد که در صورت مشاهده هر نوع ناراحتی دیگری به مراکز بهداشتی-درمانی مراجعه نماید ...

 

4)خستگی :

این علامت معمولا در اوایل بارداری شایع است و نیاز به درمان خاصی ندارد . مادر باید از هر گونه فعالیت شدید پرهیز کند .

 

5) احساس حرکت جنین :

از ماه چهارم بارداری معمولا مادران باردار ,حرکت جنین خود را احساس میکنند . اولین احساس مادر از حرکت جنین به صورت عبور گاز از درون روده ها بیان میشود . در اواخر حاملگی  , با بزرگ شدن جنین ,حرکات , شدیدتر و حتی ممکن است دردناک شود .

 

6) حساس شدن پستان ها :

پستانها عموما در اولین حاملگی , حساسیت بیشتری پیدا میکنند و به تدریج با پیشرفت حاملگی بزرگ میشوند. از ماه پنجم حاملگی ممکن است مایع زرد رنگ و شفافی از پستان ترشح شود .

 

7) تغییر رنگ پوست :

یکی از مشخص ترین تغیرات , بزرگ شدن و پر رنگ شدن هاله و نوک پستان است بر روی صورت بعضی از زنان لکه های قهوه ای رنگ ( بیشتر در ناحیه گونه ها و پیشانی ) ظاهر میشود که نسبت به نور آفتاب حساس هستند و در معرض نور آفتاب پر رنگ تر میشوند.همچنین در برخی افراد ,خطوطی بر روی پوست شکم , پستانها و رانها ظاهر میشود .

 

علائم احتمالی بارداری :

1) بزرگ شدن شکم :

در اواخر ماه سوم حاملگی , مادر احساس میکند که شکمش بزرگ شده است ,البته بزرگی شکم همیشه دلیل بر حاملگی نیست . مادر در این دوران باید از پوشیدن لباسهای تنگ و کمربند خودداری نماید .

 

2) افزایش ترشحات

3) درد های نا منظم رحمی

4) تست حاملگی

 

علائم مثبت یا قطعی دوران بارداری :

 

1) شنیدن صدای ضربان قلب جنین توسط کادر پزشکی

2) لمس جنین توسط پزشک یا ماما

3)دیدن جنین یا قلب جنین در سونوگرافی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

عارفه
11 اسفند 90 1:54
خیلییییییییییییییییییییییییییی مطالبت قشنگه دلم هم نی نی میخواد هم نه! نمیدونم راستی بیا مطلب دارم