ثمره عشق *من و همسر **ابولفضل کوچولو **ثمره عشق *من و همسر **ابولفضل کوچولو **، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 17 روز سن داره

** کودک من **

مطالب کتاب ( قسمت پنجم )

1390/12/10 15:02
نویسنده : مامانی *نی نی *
667 بازدید
اشتراک گذاری

 

                                                          

                                                                                

 

سلام دوستای گلم امیدوارم تا اینجا مطالبی که گذاشتم خوب بوده باشه ...به امید خدا  از امروز میریم اطلاعات درباره بارداری میخونیم اگه موافقید با من همراه بشید ممنون دوستای خوب ....به امید مامان شدن همه ما...

 

 

نامگذاری ماههای جنین :

١) ماه اول / ماه قلب است . چون در چهار هفته ی اول زندگی جنین , قلب فعالیت خود را آغاز میکند .

 

2) ماه دوم / ماه چهره است . در آغاز ماه دوم اعضای بدن به صورت جوانه هایی ظاهر میشوند.چهره نیز به تدریج مشخص میشود و در آن حفره هایی برای دو چشم , دو گوش , بینی و دهان به وجود می آید .مراقبت مادر در این دوران بسیار لازم است . خوب است مادر همیشه با وضو باشد , با کوشش تمام از گناها بپرهیزد .آرامش خود را حفظ کند و عصبانی نشود . از خوردن غذاهای حرام پرهیز کند ....اگر مادر دچار ضربه شده یا از داروهای شیمیایی زیادی استفاده کند , احتمال آسیب دیدگی در دستگاه عصبی جنین بسیار است اگر مادر سرخجه بگیرد , ممکن است جنین عقب ماندگی ذهنی پیدا کند .

 

3) ماه سوم / ماه تار های صوتی است . در این ماه تارهای صوتی به وجود می آید ولی جنین قادر به ادای صوت نیست . در ابتدای ماه سوم اعضای جنسی بطور مشخص دیده میشود .

 

4) ماه چهارم / ماه رویش مو است . در این ماه جنین مقداری  از  زشتی خود را از دست میدهد . پوست بدن شفاف و قرمز رنگ است .کرک نازکی سراپای بدن جنین را می پوشاند .غدد چربی و عرق در زیر پوست , فعالیت خود را آغاز میکنند . در این ماه نخستین تارهای مو روی سر جنین نمایان میشود.

 

5) ماه پنجم / ماه حرکت است . در ابتدای این ماه , جنین درون رحم حرکت میکند .علاوه بر حرکتظاهری , انگشتان را نیز حرکت میدهد . در این ماه جنین صداهای بلند را شنیده و واکنش نشان میدهد ..

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

پانیذ
10 اسفند 90 22:29
سلام خانمی! راستش خيلی سرم شلوغ بوده. اصلاً فرصت نشد حتی يه مطلب تو وبم بنويسم. عزيزم ممنون بهم سر زدی مواظب خودت باش
مامان فاطمه
11 اسفند 90 0:29
.. سلام.آفرین به مادری که قبل از نی نی دار شدن اینگونه خودشو برای یه ریحانه ی بهشتی اماده می کنه..... احسنت.من هم تا جایی که تونستم سر فاطمه اعمال رو رعایت کردم بخصوص قبل از بارداری رو.خدا قبول کنه..... خیلی دوست دارم...بوووووووووووووووووووووووووس.
عارفه
11 اسفند 90 23:30
وایییی منم مثل تو اینقدر پای اینترنت میشینم که کمر درد میگیرم!
فاطمه سادات
12 اسفند 90 14:21
ممنون عزیزم من متولد دی 67 هستم شما چی؟